Wealth

Van pizzabezorger tot miljardair: het succesverhaal van Gymshark-oprichter Ben Francis

ben francis

Van je passie je beroep maken en dan ook nog eens flink rijk worden, daar droomt toch iedereen van? Veel mensen durven de gewaagde stap niet te zetten, maar voor sommigen was dit de beste beslissing van hun leven. Dit geldt ook voor Ben Francis, hij richtte op 19-jarige leeftijd het merk 'Gymshark' op, inmiddels is het uitgegroeid tot een miljardenonderneming.

Ben Francis was er vroeg bij

Het is 2012. Ben Francis is een doodgewone student Bedrijfskunde & Management aan de Universiteit van Aston. ‘s Avonds werkte hij als pizzabezorger voor de ‘Pizza Hut’ bij hem om de hoek en daarnaast verkocht hij af en toe wat voedingssupplementen voor de lol. Hij bleek het verkopen van supplementen na verloop van tijd toch leuker te vinden dan dat hij in eerste instantie dacht. Wat volgde was de ontwikkeling van twee fitness-apps en vanaf toen begon het pas echt op iets te lijken. Wat begon als een side-hustle groeide al snel uit tot iets heel moois.

Garage als werkplaats

Dankzij zijn supplementenhandeltje kon hij zijn eerste naaimachine aanschaffen. Met de hulp van zijn oma ontwierp en produceerde hij in de garage zelf de eerste fitnesskledingstukken, zie hier de geboorte van ‘Gymshark’. Maar waarom begon Ben Francis eigenlijk met het maken van fitnesskleding? Dat komt door zijn eigen ervaringen in de gym. Hij was onervaren, wist niet goed wat hij moest doen en vond zijn kleding ook niet fijn. Hij had het gevoel dat mensen naar hem staarden en dit maakte hem ongemakkelijk. Met de juiste kleding had hij het gevoel dat hij een stuk sterker in zijn schoenen stond.
View post on Instagram
 

Naamsbekendheid laten groeien

Zij oma deed het naaiwerk en samen met een vriend bracht hij de eerste orders naar een postkantoor. De bestellingen kwamen in eerste instantie alleen maar uit de buurt, maar na een aantal positieve recensies ging Ben Francis er steeds meer in geloven. Om naamsbekendheid te genereren ging hij samen met zijn vriend langs bij bodybuilding-tentoonstellingen. Uiteindelijk ging hij ook kleding tentoonstellen op de bodypower fitness beurs in Birmingham. Hierdoor ging één van zijn trainingspakken viraal en dit leverde hem tienduizenden ponden op. Sindsdien heeft hij nooit meer teruggekeken en is ‘Gymshark’ als een raket gelanceerd.

Succes van ‘Gymshark’ is een feit

Nu, elf jaar verder, staat er nog steeds geen maat op Ben Francis en ‘Gymshark’. Het bedrijf is een waanzinnig succes. Het loopt zelfs zo goed, dat Ben Francis zichzelf de rijkste millennial van Groot-Brittannië mag noemen. ‘Gymshark’ is nu 2 miljard dollar waard en de jonge oprichter heeft nog altijd 70 procent van de aandelen in handen. Het vermogen van Ben Francis tikt nu dus de 1,2 miljard aan. Lekker zeg!
View post on Instagram
 

‘Nike van generatie Z’

Zonder fysieke winkels en dure reclamespotjes zo’n miljardenbedrijf op poten zetten is toch wel echt heel knap. Volgens velen wordt ‘Gymshark’ ook wel het Nike van de generatie Z genoemd. Maar Ben Francis heeft met Gymshark toch wel een hele andere strategie dan Nike. Er worden namelijk geen dure contracten gesloten en ze zijn niet met te veel randzaken bezig. Wel worden er influencers ingezet die de juiste doelgroep aanspreken. Alles om het kledingmerk nog meer te laten scoren.
 
Gear

Met deze gloednieuwe technische snufjes til jij je gezondheid naar een hoger niveau

HUAWEI Watch D2

Goed nieuws voor techliefhebbers: vanaf 28 januari brengt HUAWEI namelijk een reeks nieuwe producten op de Nederlandse markt, waaronder de HUAWEI WATCH D2, de HUAWEI Mate X6 en de HUAWEI Nova 13 (Pro). Met een sterke focus op gezondheid en innovatie zet het gerenommeerde Chinese merk daarmee opnieuw de standaard. Wat kunnen we verder met deze hoogstaande snufjes? Check it out.

Met de nieuwe HUAWEI WATCH D2 heb je je gezondheid binnen handbereik

Waar HUAWEI ons onlangs al verraste met de komst van enkele stijlvolle smartwatches, doen ze dat nu nog eens opnieuw met de WATCH D2. De HUAWEI WATCH D2 is een smartwatch die niet alleen stijlvol oogt, maar ook de nieuwste technologieën voor het monitoren van je gezondheid biedt. Dankzij de Ambulatory Blood Pressure Monitoring (ABPM)-functie kan de smartwatch gedurende 24 uur automatisch je bloeddruk monitoren, zelfs tijdens het slapen. Dit biedt een veel nauwkeuriger beeld dan traditionele bloeddrukmeters, die slechts incidentele metingen verrichten. Deze methode wordt veel gebruikt om “wittejashypertensie” (verhoogde bloeddruk bij artsenbezoek) of “gemaskeerde hypertensie (normale waarden in de kliniek, maar verhoogd thuis) te detecteren.

 

In Nederland heeft naar schatting 4 miljoen volwassenen tussen 30 en 79 jaar last van hoge bloeddruk (hypertensie), volgens dit onderzoek. Toch wordt slechts 51% gediagnosticeerd en ontvangt maar 42% behandeling. Dit betekent dat veel mensen zich niet bewust zijn van hun verhoogde risico op hart- en vaatziekten. Met ABPM kunnen gebruikers hun bloeddruk regelmatig monitoren en beter inzicht krijgen in hun gezondheid, en dus is de HUAWEI WATCH D2 bij uitstek hét perfecte apparaatje om je gezondheid te monitoren. De WATCH D2 is bovendien medisch gecertificeerd (CE MDR) en maakt gebruik van geavanceerde technologieën, zoals een precisiedruksensor, een mini-pomp en een opblaasbare luchtzak, om uiterst nauwkeurige resultaten te leveren. Een echte must-have, vooral als jij een fervent sporter bent.

 

 

Vanaf de lancering is de WATCH D2 beschikbaar voor € 399,99. Daarnaast kun je profiteren van een exclusieve bundelkorting: met de code A30GEWOOND2 ontvang je € 30 korting op de bijbehorende sportband van € 29,99. Bij aankoop krijg je bovendien gratis de FreeBuds 5i. Deze actie loopt tot en met 28 februari 2025. Sla je slag! Je kunt hem via deze link bestellen, of je kunt op bovenstaande afbeelding klikken.

 

Mocht je je audiele ervaring naar een nog hoger niveau willen tillen, zou je ook kunnen kiezen voor de HUAWEI FreeBuds Pro 4, de allereerste oordopjes met zogeheten 2,3 Mbps lossless transmissie, wat verwijst naar de snelheid van het connecten van de oortjes met je smartphone. Dankzij de exclusieve Huawei L2HC 4.0 audio-codec en geavanceerde Polar Code-technologie geniet je van kristalhelder geluid, precies zoals de artiest het bedoeld heeft. En met de HWA Lossless en Hi-Res Wireless Audio certificeringen biedt de FreeBuds Pro 4 een authentieke, hoogwaardige luisterervaring, die zelfs de meest veeleisende audiofiel tevreden stelt. Bestel ze hier.

Wat moeten we nog meer in de gaten houden?

Naast de WATCH D2 en de FreeBuds Pro 4 lanceert Huawei ook de innovatieve HUAWEI Mate X6 en de stijlvolle Nova 13 (Pro).

HUAWEI Mate X6

De HUAWEI Mate X6 is een premium opvouwbare smartphone met een slank en duurzaam ontwerp. Het apparaat biedt een ongeëvenaarde gebruikerservaring dankzij de hoogwaardige fotografiecapaciteiten en het elegante design. Voor wie op zoek is naar de perfecte combinatie van kracht en stijl, is de Mate X6 een echte must-have.

HUAWEI Nova 13 en Nova 13 Pro

Met hun ultradunne behuizing en trendy uitstraling zijn de HUAWEI Nova 13 en Nova 13 Pro een perfecte keuze voor liefhebbers van modern design. De vlakke schermen zorgen voor een comfortabele grip, terwijl de krachtige prestaties je dagelijkse taken moeiteloos ondersteunen.

Wil je meer weten? Kijk dan op de HUAWEI-website.

 

In samenwerking met HUAWEI