Uncategorized

Rolex als hoofdrol in verschillende films en series


Bepaalde merken hebben geen promotie nodig. Er zijn merken met een reputatie die zo goed is, dat ze niet aan reclame doen, omdat consumenten toch wel weten hoe goed het product is. Het Zwitserse Rolex is hier een voorbeeld van. Een merk dat bekend staat om haar goede kwaliteit en duurzaamheid. Hoewel het nooit buiten proportie reclame heeft gemaakt, wist het binnen enkele tijd deze status te verkrijgen.

Celebrating cinema

In een nieuwe (zeldzame) reclame  genaamd Celebrating cinema, zien we scenes van welbekende films, met daarin dit befaamde horloge. In de commercial zien we fragmenten uit de serie Empire, de film Titanic waarin de acteurs Harrison Ford en Jim Carrey het horloge dragen. Het zal je verbazen (of niet) hoe vaak een Rolex wordt gedragen, of wordt genoemd, in een film. Met deze reclame, creëert Rolex een nostalgische sfeer.
Rolex, opgericht in 1905, maakt met deze video de geschiedenis duidelijk. Met de tekst It doesn’t just tell time. it tells history wordt dit nog eens bevestigd. De reclame is typerend voor het beroemde merk, die niet veel woorden nodig heeft om ons te overtuigen hoe goed de horloges zijn.
Watch on YouTube