Bougie vervangen van een Bugatti Veyron
Als er iets kapot gaat aan een auto, dan moeten er meestal onderdelen vervangen worden. Dit geldt ook voor de bougie van een Bugatti Veyron, een hypercar die geproduceerd is tussen 2005 en 2015. Dit is een van de allerduurste auto’s ter wereld. Het gaat dus heel veel kosten om schade te repareren. Maar hoeveel kost het eigenlijk om een bougie te vervangen van deze supercar?
Reparatiekosten van Bugatti Veyron
Een Reddit-gebruiker genaamd Fixitsteven had onlangs de kans om aan een Bugatti Veyron te werken. Hierbij traden misfires op bij de cilinders 13 en 16. Na inspectie bleek dat de bougies en coils vervangen moesten worden. Hoewel dit voor gewone auto’s een normale onderhoudstaak is, is dit bij een hypercar als de Bugatti Veyron een stuk duurder. Het gaat namelijk om een zeldzame en gewilde auto, die de meeste mensen niet kunnen betalen.
Zo kostte het vervangen van de bougies en coils maar liefst 20.000 dollar. De bougies waren relatief goedkoop met 18 dollar per stuk, maar de coils waren een stuk duurder, namelijk 730 dollar per stuk. Dat loopt dan natuurlijk aardig op. Daarnaast duurde het twee dagen voordat de monteur de reparatie kon afronden, omdat hij een maand moest wachten op de onderdelen. Er gaat dus veel geld en tijd inzitten.
Moeilijkheid van Bugatti Veyron
De hoge reparatiekosten van een Bugatti Veyron zijn het gevolg van de complexiteit van de technologie onder de motorkap. De Veyron heeft namelijk een W16-motor met vier turbo’s, wat zorgt voor een superhoge snelheid en prestaties. Dit zorgt ook voor veel onderhoud en reparaties die alleen door gespecialiseerde monteurs uitgevoerd kunnen worden. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de onderhoudskosten van een Bugatti Veyron hoog zijn. De eigenaren van deze supercar moeten diep in de buidel tasten om hun auto in conditie te houden.
Meer lezen over het onderhoud van een Bugatti? Check dan hier hoeveel het onderhoud van een Bugatti Chiron Pur Sport kost.