Twee weken geleden mochten we eindelijk de nieuwe Formule 1 documentaire/serie Drive to Survive aanschouwen. Ook toen hebben wij je verteld dat de serie ver boven onze verwachtingen voldeed. Nu hebben we nog meer goed nieuws voor de Formule 1 fans, want Red Bull zal nog meer toegang geven aan Netflix in het tweede seizoen van Drive to Survive.
Drive to Survive
Wij zijn niet de enige die Drive to Survive een ongekend succes noemen. Grote Formule 1 investeerders zoals Heineken en Red Bull zijn zeer te spreken over de serie en noemen het ook een groot succes. Het is namelijk niet je alledaagse documentaire of serie. Je wordt met diverse teams meegenomen en herbeleeft het Formule 1 seizoen van 2018 op andere manier dan ooit tevoren. Je begint mee te leven met de coureurs, hun diepe dieptepunten, maar ook hun geweldige hoogtepunten. De serie betrekt zelfs de minder fanatieke race fan en dat heeft een ontzettend positieve bijdrage geleverd aan het succes van deze serie.
Red Bull Racing
In het eerste seizoen werkte alleen Red Bull Racing flink mee. Mercedes en Ferrari hadden hier weinig behoefte aan, waardoor zij ook een stuk minder waren te aanschouwen in de serie. Of Mercedes en Ferarri in het volgende seizoen wel prominent aanwezig zijn is nog afwachten. Toto Wolff liet in ieder geval weten dat hij na drie afleveringen zeer enthousiast was over de serie. Ondertussen liet Oliver Hughes – hoofd marketing Red Bull – weten dat ze voor het volgende seizoen een nog betere samenwerking willen verlenen.
“We hebben ze genoeg toegang gegeven om geloofwaardig over te komen, maar we hadden meer kunnen geven. Ik denk dat de teams die meer gaven, vooral in het middenveld, voor een heel interessant verhaal hebben gezorgd.”
Een goed vooruitstreven voor het volgende seizoen, want poh wat is dit toch een heerlijke serie. Exclusieve beelden en een sterk verhaal over onze favoriete racecompetitie. Wij kunnen in ieder geval niet wachten tot het volgende seizoen, maar eerst nog maar even genieten van de derde plek van onze Max Verstappen.