We kennen allemaal wel onze ergernissen tijdens het vliegen. Het design team van Teague bedacht daar wat op: Poppi, de vliegmaatschappij van de toekomst. Zoals het boeken van een taxi tegenwoordig makkelijk via Uber kan, en je snel een verblijf regelt via Airbnb, hopen zij in de toekomst een verandering teweeg te brengen in de vliegindustrie. Het klinkt veelbelovend!
Vliegmaatschappij Poppi heeft een strak design
Coole merchandise
Lidmaatschap
Het gaat niet alleen om het design, maar ook hoe het business model in elkaar steekt. Zo wil Poppi graag een lidmaatschap net zoals bij Starbucks en Amazon Prime. Zodat je bijvoorbeeld ook tickets heel makkelijk kunt verkopen of zitplaatsen kunt ruilen.
Zitplaatsen ruilen
Door middel van de app van Poppi kun je chatten met andere mensen van dezelfde vlucht en je kunt eventueel van stoel ruilen. Handig!
Gate info
Een mooi ontworpen gate met duidelijke informatie en een notificatie op je telefoon als je moet gaan boarden.
Beperkte handbagage
Al die handbagage zorgt altijd voor flink wat vertraging tijdens het boarden. Hoe vaak moet je wel niet wachten tot je kunt gaan zitten of het vliegtuig kan verlaten? Bij Poppi zijn alleen wat kleinere persoonlijke dingen toegestaan zoals bijvoorbeeld een laptop. Daar komt ook bij dat je niet extra hoeft te betalen voor ingecheckte bagage!
Bagage drop-off
Door middel van de app zou je zelfs ervoor kunnen kiezen om je bagage te laten afleveren bij je hotelkamer. Wat zou dat een uitvinding zijn, het scheelt een hoop gesjouw. Je kunt daarbij ook de locatie tracken waar je bagage zich bevindt. Toch wel zo fijn om te weten.
Een automaat voor eten en drinken
De stewardessen zijn haast overbodig met zo’n automaat waar je zelf wat eten en drinken kunt halen. Een druk op het scherm en je kunt zelf kiezen waar je zin in hebt!