Niet de gemiddelde 11-jarige
Pixie Curtis is zeker geen gemiddelde 11-jarige. Ze draaide een omzet van 110.000 euro per maand met haar merk Pixie’s Bows. Terwijl haar leeftijdsgenoten het misschien moeten doen met een paar euro zakgeld per week. Pixie heeft een indrukwekkend bedrijf opgebouwd met haar haarproducten voor kinderen. Ook heeft ze tijdens de coronapandemie haar fidget spinner bedrijf verkocht.
Veranderde focus
Nu heeft Pixie Curtis besloten om met pensioen te gaan om zich te concentreren op haar opleiding. Ze gaat namelijk beginnen met de middelbare school. Haar moeder Roxy Jacenko heeft aangekondigd dat de Pixie’s Pix online winkel zal blijven bestaan, maar met minder tijd en druk voor Pixie zelf. De focus gaat weer meer naar de kinderhaaraccessoires en -strikjes, bekend als Pixie’s Bows. Ondanks haar enorme zakelijk succes, heeft Pixie nog steeds de tijd genomen om een opvallende levensstijl te leiden. Haar 11e verjaardagsfeestje kostte blijkbaar ongeveer 23.000 euro. Ze is de trotse eigenaar van een Mercedes-Benz GI ter waarde van 150.000 euro. Ze heeft nog lang niet de leeftijd om in een auto te rijden, maar toch is ze al in het bezit van deze parel.
Ondernemersgeest
Hoewel sommigen zich zouden kunnen afvragen of een 11-jarige echt moet werken en zoveel geld moet verdienen, is het niet te ontkennen dat Pixie’s ondernemersgeest speciaal is. Het is zeker interessant om te zien wat de toekomst voor haar in petto heeft. Zal ze opnieuw opduiken in de zakenwereld na haar middelbare school? Of is ze er helemaal klaar mee?
Al met al bewijst Pixie dat leeftijd slechts een getal is en dat iedereen, ongeacht hun leeftijd, in staat is om hun dromen na te jagen en hun doelen te bereiken. En wie weet, misschien zullen we in de toekomst wel meer jonge ondernemers zien opduiken die net zo succesvol zijn als Pixie Curtis.