De carrière van Noor de Groot, ook wel bekend als de ‘Queen of Jetlags’, is razendsnel gegroeid de laatste jaren. Ze heeft het gemaakt tot een van de grootste influencers van Nederland. Met haar eigen bedrijf, Somewhere Someday, en meer dan 730.000 volgers is Noor de Groot een voorbeeld voor velen. Maar geld is niet haar drijfveer, vertelt ze in de FHM Vrouwen aan de Top-podcast.
Drijfveer
“Ik verdien meer dan 100.000 euro per jaar, maar ik denk dat ik net zo gelukkig zou zijn als ik 40.000 euro per jaar zou verdienen”, zegt De Groot. “Werk is je leven en als je werk heel leuk vindt hoort daar natuurlijk een conforme vergoeding tegenover te staan. Maar dat moet zeker niet het doel zijn. Tenminste niet voor mij.”
Criteria voor samenwerkingen
Ze probeert niet zoveel mogelijk geld uit een deal te halen. In plaats daarvan richt De Groot zich op het selectief kiezen van haar samenwerkingen. Noor de Groot stelt een aantal criteria: “Het moet direct binnen mijn levensstijl passen. Ik moet het iets zelf zou kopen, gebruiken of wellicht al heb gekocht. Het moet ook bij mijn merk passen. Als het niet past, dan doe ik het niet.”
Geluk centraal
Noor de Groot benadrukt dat het leven niet alleen draait om geld verdienen, en dat geluk centraal staat. Ze geeft ook tips aan andere mensen die willen groeien op social media: “Maak content die je zelf leuk vindt. Als je dat doet, straalt dat ook uit naar je volgers. En blijf ook jezelf, want als je probeert iemand anders te zijn, zullen mensen dat doorhebben.”
Noor de Groot is niet de enige influencer die aardig wat centen verdient met social media. Wat dacht je bijvoorbeeld van Alexa Collins?