De nieuwe McLaren 750S
De 750S is overduidelijk de opvolger van de 720S. De auto heeft op het eerste oog een stevige facelift gekregen in plaats van dat het een nieuw model is wat anders oogt. Kijk bijvoorbeeld naar de modellen 12C, 650S en 720S. De stappen die ze met die auto hebben gemaakt zie je overduidelijk verandering. Hoewel McLaren zegt dat ze een ‘nauwkeurige analyse’ hebben uitgevoerd, lijkt het erop alsof ze in de werkplaats niet echt zin gehad hebben om grotere aanpassingen te maken. Maar goed, 30 procent bestaat uit nieuwe of aangepaste elementen.
Wat is er anders dan zijn voorganger de 720S?
Op foto’s is te zien dat de neus van de McLaren 750S in ieder geval lager en gladder is, er zitten langere splitsen op de voorbumper, de inlaatjes onder de koplampen zijn kleiner en er zitten nieuwe inlaten voor de achterwielen. De grootste verandering zit aan de achterkant. Het gaas achterop is anders en de vleugel is met 20 procent groter dan bij de 720S. Ook is de auto 1,6 kilo lichter, een boodschappentas en het gewicht is weer terug. Druk je op de ‘aero’-knop en je hebt meer downforce. Ook is er een knop voor DRS, zo kan je ervaren hoe F1-coureurs als Max Verstappen zich voelen tijdens het rijden met DRS. De vleugel hangt nu boven de uitlaat en die laat ook meer van zich horen.
Specificaties van de McLaren 750S
In de 750S ligt nu een 4.0 liter V8 motor met twee turbo’s. Hierdoor produceert hij zo een 750 pk en 800 Nm. Ook weegt de auto zo een 1277 kilo. Met dit gewicht en de motor schiet je van 0-100 km/u in 2,8 seconden en naar 200 km/u in 7,2 seconden. Ga je voor de 750S Spider? Dan zul je 0,1 seconde moeten inleveren voor de 0-200 tijd. Met een zeven versnellingen automaat ligt de topsnelheid op 322 km/u.