De streamingdienst Netflix is begonnen met het actief aanpakken van gebruikers die hun Netflix-account delen met anderen. De streamingdienst accepteert deze praktijk niet langer. Toch is het mogelijk om dit vrij eenvoudig te omzeilen met behulp van je smartphone.
Blokkeerbeleid voor het delen van Netflix-accounts
Sinds eind mei kunnen Nederlandse en Belgische gebruikers hun Netflix-accounts niet meer delen met mensen buiten hun huishouden. Netflix staat het echter wel toe als je een tweede huis hebt, op voorwaarde dat je een mobiele telefoon gebruikt.
Hoe gaat Netflix-account delen tegen?
Om de hoofdlocatie te bepalen, moet je deze eenmalig instellen, bijvoorbeeld op je televisie. Netflix maakt gebruik van je IP-adres om de internetverbinding te registreren.
Bij tweede huizen maak je echter verbinding met een ander netwerk, wat zorgen heeft veroorzaakt bij gebruikers die dachten dat ze geen toegang meer zouden hebben tot de streamingdienst.
Oplossing voor tweede huizen
Netflix begrijpt deze zorgen en heeft hiervoor een oplossing gevonden. Een mobiel apparaat, zoals een smartphone of tablet met de Netflix-app, speelt hierbij een belangrijke rol.
In de eerste stap dien je verbinding te maken met het wifi-netwerk van je hoofdverblijf. Zorg ervoor dat je op het mobiele apparaat hetzelfde account gebruikt als op de tv-app.
Herhaal deze stappen in je tweede huis, waar zowel de tv als het mobiele apparaat verbonden moeten zijn met hetzelfde netwerk en hetzelfde account moeten gebruiken. Et voilà, je kunt je Netflix-account weer delen!