Het regent records in huize (en auto) Verstappen. Niet alleen op sportief vlak, maar ook op financieel vlak kan de Nederlander een record op zijn naam zetten. Door het torenhoge puntenaantal van afgelopen seizoen, moet Max Verstappen namelijk een recordbedrag aftikken om zijn superlicentie te betalen voor het seizoen van 2023.
Superdure superlicentie voor Max Verstappen
Niet alleen de Formule 1-teams moeten de portemonnee trekken om ook in 2023 weer op de grid te verschijnen. Ook de Formule 1-coureurs zelf moeten keiharde flappen lappen. Net zoals de entry fee bestaat het bedrag voor deze superlicentie uit een basisbedrag en een bedrag per gescoord punt. En dat bedrag kan flink oplopen, als je je bedenkt dat onze Super Max afgelopen seizoen een recordaantal punten bij elkaar reed.
Puntenregen Max zorgt voor geldregen bij FIA
Het puntenrecord stond eerst op naam van onze grote Britse vriend Lewis Hamilton, die in 2019 413 punten wist te pakken. Max Verstappen ging daar afgelopen seizoen ruimschoots overheen. Zo behaalde de tweevoudig wereldkampioen maar liefst 454 punten. De hete adem van Charles Leclerc is op die eenzame hoogte niet eens voelbaar: de Monegask werd tweede met 308 punten, en Sergio Pérez kwam daar achteraan met 305 punten.
Verstappen moet lappen
Het recordaantal punten komt Max Verstappen nu enigszins duur te staan. Zo bestaat de basis fee voor de superlicenties uit 11.178 dollar. Daar komt nog 2.257 dollar per gescoord punt bij op. Een snelle rekensom leert ons dat Max Verstappen in totaal een bedrag van ruim één miljoen dollar moet betalen. Dat is niet niks!
Bekijk hieronder de bedragen die de 7 F1-coureurs met de meeste punten voor hun superlicenties moeten neerleggen: