Max Verstappen wordt Heineken ambassadeur op twee fronten
De 25-jarige Verstappen wordt op twee manieren ambassadeur van Heineken. In de eerste plaats voor een nieuw gameplatform dat beide partijen gaan ontwikkelen: Player 0.0. Deze naam zal ook zichtbaar op de helm van Verstappen komen te staan. Daarnaast wordt de Limburger één van de gezichten van de When You Drive, Never Drink campagne van Heineken.
Alcoholvrij boegbeeld
“Wij zijn in 2016 in de Formule 1 gestapt met het geloof dat er een hele nieuwe generatie aan coureurs en fans aan zat te komen”, vertelt Dolf van den Brink, de CEO van Heineken, aan De Telegraaf. “Toen hadden we nooit kunnen bevroeden dat de sport in een paar jaar tijd zó zou groeien. Het succes van Max heeft daar enorm aan bijgedragen” „We willen de groei verder stimuleren en de stap naar esports hoort daar zeker bij. Daar waren wij nog niet heel actief in en Max is een groot fan. Daarnaast wordt alcoholvrij bier steeds belangrijker en Max gaat een van onze boegbeelden worden om dat uit te dragen.”
Aparte deal met Red Bull
Het Nederlandse biermerk heeft naast de individuele deal met Max Verstappen ook nog een aparte deal gesloten met de werkgever van Verstappen Red Bull Racing. Zelf is Max Verstappen bijzonder te spreken over deze unieke, langdurige deal. “Ongelooflijk trots en vereerd om de krachten te bundelen met het iconische Nederlandse merk Heineken voor een langdurige samenwerking”, zo schrijft hij op Instagram. “Het is heel mooi om een connectie te hebben met een Nederlands merk als Heineken, dat wereldwijd bekend is. Iedereen weet dat ik veel race, ook online, dus ik kijk ernaar uit om samen iets moois op te bouwen.”