Other

De nieuwe lounge van United Airlines in San Francisco: ultieme luxe

United Airlines

Als je regelmatig met het vliegtuig reist dan is de vlucht zelf niet echt hetgeen waar je naar uitkijkt. In veel gevallen is het bezoeken van de lounge van de luchtvaartmaatschappij een stuk interessanter. Een nadeel: dergelijke vertrekken zijn vaak alleen toegankelijk voor de zakelijke reiziger. De businessclass passagier dus. Dat beeld kan nog nog wel eens gaan veranderen nu United Airlines haar nieuwe United Polaris-lounge heeft geopend.

United Airlines heeft de mooiste lounge

De locatie voor de nieuwe lounge van United Airlines had niet beter gekozen kunnen worden: San Francisco Airport. Op 30 April 2018 was het zover en inmiddels kunnen we constateren dat het concept van deze lounge bijzonder succesvol is.
De keuze voor San Francisco is logisch: de stad bruist van het leven en United Airlines heeft met deze nieuwe lounge getracht een verlengstuk te zijn van de stad. In die opzet zijn ze goed geslaagd. De ruim 2.600 vierkante meter grote lounge omvat twee verdiepingen en biedt alles wat je van een moderne loungeruimte mag verwachten. Het dan ook niet gek dat juist deze lounge is beloond met de prestigieuze 2019 World Airline Awards van Skytrax in de categorie ‘Beste Business Class Lounge’.

Bijzondere faciliteiten

De kans is groot dat je jezelf afvraagt wat de lounge nu zo bijzonder maakt, afgezien van de indrukwekkende omvang. Behalve uitstekende faciliteiten, moet je als bedrijf ook talloze andere luchtvaartmaatschappijen overtuigen dat de lounge echt de beste op aarde is. Aan de verkiezing van de laatste World Airline Awards deden namelijk meer dan 21 miljoen mensen mee. Dat geeft al aan dat het niet ‘zomaar’ een award is.

Wat maakt de United Polaris Lounge zo speciaal?

Om een beetje serieuze gooi te den naar de titel, moet je van goeden huize komen. Je gaat die prijs dus echt niet binnen slepen met een leuk restaurentje en dito bar als veredelde wachtruimte. Je moet wel wat in huis hebben om je daadwerkelijk te kunnen onderscheiden van de rest. Dat lukte behoorlijk goed:
  • Een ruimte van twee verdiepingen, 2600 vierkante meter
  • Vrij uitzicht op de luchthaven
  • Subtiele sfeerverlichting
  • Een complete wellnessruimte voor de vermoeide reiziger
  • Vier chill-suites om even een kort dutje te doen.
  • Een wasservice om je kleding te reinigen en eventueel te persen
  • Een schoenpoetsservice
  • Acht luxe douchesuites, compleet met Sunday Riley-producten
  • Telefoon- en werkcabines
  • Eigen werkruimte met voldoende privacy
  • Gender-neutrale badkamers (de eerste luchtvaartmaatschappij die dergelijke badkamers heeft geïntroduceerd)
  • Verschillende lounge- en zitgedeeltes met voldoende ruimte voor 358 gasten
  • Een volledig ingerichte bar
  • Een buffetservice, evenals een toprestaurant met een overheerlijk gastronomisch menu, compleet met een heel scala aan drankjes en cocktails
https://www.youtube.com/watch?v=q8VWZJay-0I&feature=emb_title

Nieuw concept

Wat United Airlines betreft zetten ze hiermee een nieuwe standaard voor het ontspannen op de luchthaven. Mark Krolick, vice president marketing van United Airlines vatte het even samen: ‘Onze klanten ervaren de nieuwe lounge als een echte doorbraak en een verbetering. De lounge biedt moderne, rustige ruimtes om te ontspannen, om je op te laden en te genieten van kwalitatief goed eten en drinken. De hele Polaris-ervaring begint in de lounge, daarom hebben we zoveel nadruk gelegd op het service niveau. De juist United Airlines deze award heeft gekregen is voor ons een bevestiging dat we weten wat onze klanten verwachten en dat we alles doen om het hen naar de zin te maken’.
Bron: United