Actueel

Louis Vuitton is de nieuwe sponsor van de Formule 1

Dit bedrag gaat Lewis Hamilton verdienen bij Ferrari

De Franse luxegigant LVMH heeft een 10-jarige sponsorovereenkomst gesloten met de Formule 1, het bedrijf omvat de merken Louis Vuitton, Moët Hennessy en TAG Heuer. De langdurige sponsor Rolex wordt dus vervangen door het Franse conglomeraat, zo maakte het bedrijf woensdag bekend.


De sponsorovereenkomst gaat in 2025 van start en markeert een nieuwe stap van LVMH in de sportwereld. Het bedrijf, geleid door een van de rijkste mannen ter wereld, Bernard Arnault, betaalde eerder al zo’n € 150 miljoen om premium sponsor te zijn van de Olympische Spelen in Parijs. Nu maakt het bedrijf dus de volgende stap naar de Formule 1. Volgens een eerste berichten van verschillende andere publicaties is deze samenwerking aanstaande. Het nieuwe contract zou naar verluidt een waarde hebben van 150 miljoen euro per jaar en begint met het seizoen van 2025.

Rolex

Rolex is sinds 2013 een wereldwijde partner en de officiële tijdwaarnemer van de Formule 1. Het is onduidelijk waarom het merk heeft besloten om nu uit de sport te stappen. Rolex is al elf jaar lang sponsor geweest van de Formule 1 en betaald per jaar zo’n 50 miljoen euro aan de motorsport. Dit bedrag wordt dus drie keer zoveel met de nieuwe sponsor.

LVMH

De LVMH-groep bezit ongeveer 75 luxemerken, waaronder dus Louis Vuitton, Hublot en TAG Heuer. De laatste wordt beschouwd als de meest waarschijnlijke kandidaat voor deze nieuwe sponsorovereenkomst vanwege de langdurige associatie met zowel het Red Bull Formule 1-team als de Indianapolis 500. Hublot heeft de afgelopen jaren ook samenwerkingen gehad met de Formule 1-teams Williams en Ferrari, waardoor het Zwitserse horlogemerk ook een mogelijke optie is.
Bernard Arnault, voorzitter en CEO van de LVMH-groep, vertelde over de overname: “De mensen, het streven naar uitmuntendheid en de passie voor innovatie staan centraal in de activiteiten van onze Maisons en Formule 1. In de motorsport, net zoals in mode, horlogerie of wijnen en gedistilleerde dranken, telt elk detail op het pad naar succes. Zowel in onze ateliers als op circuits over de hele wereld, is het deze onophoudelijke zoektocht om grenzen te verleggen die onze visie inspireert, en dit is de betekenis die we willen geven aan dit geweldige en unieke partnerschap tussen Formule 1 en onze Groep.” Stefano Domenicali, president en CEO van Formule 1, vervolgde: “Onze sport is gebaseerd op het onophoudelijke streven naar uitmuntendheid, een waarde die ook centraal staat bij LVMH. Daarom ben ik verheugd aan te kondigen dat dit historische partnerschap in 2025 van start gaat.”