Supermarkt-gigant Lidl is van alle markten thuis en gaat binnenkort zelfs dikke BMW’s aanbieden, – zo meldt het Duitse blad Manager Magazin. De keten zou jaarlijks zo’n 10.000 BMW’s gaan verkopen, waarvan het meerendeel diesels zullen zijn.
De huidige bedrijfsauto’s die de Schwarz Groep, de eigenaar van Lidl, gebruikt zijn van Audi. Maar omdat Audi niet nog lager wil zakken in de korting, zal de supermarktketen binnenkort een overstap maken naar een ander bedrijf: BMW. “Ze krijgen namelijk 48 tot 50 procent korting op dieselauto’s bij BMW, terwijl Audi maar een maximaal van 42 procent wil geven.” – aldus De Telegraaf
Lidl Duitsland
BMW zal zo’n 10.000 auto’s per jaar aan de Schwarz Groep leveren. Om belastingtechnische redenen worden de auto’s een half jaar later tweedehands verkocht via de supermarktketen.
Tot nu lijkt alleen de Lidl in Duitsland de BMW’s te gaan verkopen. Het is nog niet duidelijk of er ook plannen zijn om de wagens in Nederland aan te gaan bieden.