Other

Dit is de beruchte koffiebeker in Game of Thrones waard

koffiebeker in Game of Thrones

Het is waarschijnlijk niet meer nodig om je te vertellen over de ‘Starbucks’ koffiebeker die figureerde in de vierde aflevering van Game of Thrones seizoen 8. De geruchten gaan dat Emilia Clarke of iemand van het geluid de beker heeft laten staan, waarna deze vereeuwigd werd in een van de laatste hoofdstukken van de Grande Finale.
Volgens Hauke Richter, de kunstregisseur van Game of Thrones, werd de fout tot ver buiten proportie opgeblazen. “Er kunnen nu eenmaal dingen worden vergeten op set”, klonk het genuanceerd uit zijn mond. HBO heeft inmiddels ook gereageerd: “De latte die in de aflevering verscheen, was een vergissing: Daenerys had een kruidenthee besteld.” Best leuk en aardig allemaal, maar toch laat dit genoeg ruimte over voor speculatie over een flinke marketingstunt.
View post on X

Gratis publiciteitstunt

Om die speculatie direct maar de kop in te drukken: de beker schijnt niet eens van het beroemde koffiemerk te zijn, maar gewoon van de set aldaar. Hoe dan ook zien mensen natuurlijk gewoon wat ze willen zien, ook al is het een donkere wazige beker, waardoor het direct de boeken ingaat als de grootste gratis publiciteit stunt ooit. Als we Stacey Jones, de CEO van het marketingbureau Hollywood Branded, mogen geloven is de blunder zo’n 2.3 miljard dollar waard. Diezelfde Jones merkte op dat HBO niet doet aan productplaatsing, omdat kijkers zich abonneren op een reclamevrije ervaring.

Wat had Starbucks moeten betalen?

Had Starbucks wel moeten betalen om het bekertje voor de Mother of Dragons te laten staan, dan praten we over bedragen van $250,000 tot $1 miljoen. Voor beide partijen had het een win-win geweest, want ondanks dat Game of Thrones er niet over praat, hebben mensen het er wel over. Of ze nu al wel of geen weet hadden van de show. Kan natuurlijk niet anders, want Game of Thrones is wereldwijd de populairste serie van dit moment. Alleen de premiere van de eerste aflevering van het laatste seizoen werd gekeken door 17.4 miljoen kijkers.
Gear

Met deze gloednieuwe technische snufjes til jij je gezondheid naar een hoger niveau

HUAWEI Watch D2

Goed nieuws voor techliefhebbers: vanaf 28 januari brengt HUAWEI namelijk een reeks nieuwe producten op de Nederlandse markt, waaronder de HUAWEI WATCH D2, de HUAWEI Mate X6 en de HUAWEI Nova 13 (Pro). Met een sterke focus op gezondheid en innovatie zet het gerenommeerde Chinese merk daarmee opnieuw de standaard. Wat kunnen we verder met deze hoogstaande snufjes? Check it out.

Met de nieuwe HUAWEI WATCH D2 heb je je gezondheid binnen handbereik

Waar HUAWEI ons onlangs al verraste met de komst van enkele stijlvolle smartwatches, doen ze dat nu nog eens opnieuw met de WATCH D2. De HUAWEI WATCH D2 is een smartwatch die niet alleen stijlvol oogt, maar ook de nieuwste technologieën voor het monitoren van je gezondheid biedt. Dankzij de Ambulatory Blood Pressure Monitoring (ABPM)-functie kan de smartwatch gedurende 24 uur automatisch je bloeddruk monitoren, zelfs tijdens het slapen. Dit biedt een veel nauwkeuriger beeld dan traditionele bloeddrukmeters, die slechts incidentele metingen verrichten. Deze methode wordt veel gebruikt om “wittejashypertensie” (verhoogde bloeddruk bij artsenbezoek) of “gemaskeerde hypertensie (normale waarden in de kliniek, maar verhoogd thuis) te detecteren.

 

In Nederland heeft naar schatting 4 miljoen volwassenen tussen 30 en 79 jaar last van hoge bloeddruk (hypertensie), volgens dit onderzoek. Toch wordt slechts 51% gediagnosticeerd en ontvangt maar 42% behandeling. Dit betekent dat veel mensen zich niet bewust zijn van hun verhoogde risico op hart- en vaatziekten. Met ABPM kunnen gebruikers hun bloeddruk regelmatig monitoren en beter inzicht krijgen in hun gezondheid, en dus is de HUAWEI WATCH D2 bij uitstek hét perfecte apparaatje om je gezondheid te monitoren. De WATCH D2 is bovendien medisch gecertificeerd (CE MDR) en maakt gebruik van geavanceerde technologieën, zoals een precisiedruksensor, een mini-pomp en een opblaasbare luchtzak, om uiterst nauwkeurige resultaten te leveren. Een echte must-have, vooral als jij een fervent sporter bent.

 

 

Vanaf de lancering is de WATCH D2 beschikbaar voor € 399,99. Daarnaast kun je profiteren van een exclusieve bundelkorting: met de code A30GEWOOND2 ontvang je € 30 korting op de bijbehorende sportband van € 29,99. Bij aankoop krijg je bovendien gratis de FreeBuds 5i. Deze actie loopt tot en met 28 februari 2025. Sla je slag! Je kunt hem via deze link bestellen, of je kunt op bovenstaande afbeelding klikken.

 

Mocht je je audiele ervaring naar een nog hoger niveau willen tillen, zou je ook kunnen kiezen voor de HUAWEI FreeBuds Pro 4, de allereerste oordopjes met zogeheten 2,3 Mbps lossless transmissie, wat verwijst naar de snelheid van het connecten van de oortjes met je smartphone. Dankzij de exclusieve Huawei L2HC 4.0 audio-codec en geavanceerde Polar Code-technologie geniet je van kristalhelder geluid, precies zoals de artiest het bedoeld heeft. En met de HWA Lossless en Hi-Res Wireless Audio certificeringen biedt de FreeBuds Pro 4 een authentieke, hoogwaardige luisterervaring, die zelfs de meest veeleisende audiofiel tevreden stelt. Bestel ze hier.

Wat moeten we nog meer in de gaten houden?

Naast de WATCH D2 en de FreeBuds Pro 4 lanceert Huawei ook de innovatieve HUAWEI Mate X6 en de stijlvolle Nova 13 (Pro).

HUAWEI Mate X6

De HUAWEI Mate X6 is een premium opvouwbare smartphone met een slank en duurzaam ontwerp. Het apparaat biedt een ongeëvenaarde gebruikerservaring dankzij de hoogwaardige fotografiecapaciteiten en het elegante design. Voor wie op zoek is naar de perfecte combinatie van kracht en stijl, is de Mate X6 een echte must-have.

HUAWEI Nova 13 en Nova 13 Pro

Met hun ultradunne behuizing en trendy uitstraling zijn de HUAWEI Nova 13 en Nova 13 Pro een perfecte keuze voor liefhebbers van modern design. De vlakke schermen zorgen voor een comfortabele grip, terwijl de krachtige prestaties je dagelijkse taken moeiteloos ondersteunen.

Wil je meer weten? Kijk dan op de HUAWEI-website.

 

In samenwerking met HUAWEI