By far de duurste SUV ooit geproduceerd, maar dat zie je er dan ook wel aan af. De machine is in en door een Europese fabrikant geproduceerd. Er hebben maar liefst 1800 mensen aan dit luxueuze apparaat gewerkt. En dat het vakmanschap betreft dat zie je meteen.
En dit is wat je krijgt voor zo’n 1,7 miljoen eurootjes: een 6.8 liter V10 motor, die goed is voor 360 pk en 620 Nm. Dit vermogen wordt via een 6-traps automatische transmissie op alle vier de wielen overgebracht. De maximale snelheid is ongeveer 140 km / u (87 mph).
Unieke belijning
De SUV heeft van origine vier deuren en evenveel stoelen, maar optioneel kun je uitbreiden met een extra deur waardoor je er één, twee of drie stoelen aan toe kunt voegen. Het exterieur, wat gemaakt is van koolstofvezel, kent een hoekig ontwerp en is voorzien van een matzwarte kleur. De symmetrie in de bijzondere belijning zorgt voor een mooi gezicht en geeft de auto een heel eigen ‘stijl’. Ook de koplampen zijn hoekig gevormd. Het nettogewicht van het voertuig is ongeveer 4500 kilogram voor de standaard versie en 6000 kilogram wanneer je voor een geheel kogelvrije variant gaat.
Ongekende luxe
Ook het interieur heeft een geheel eigen look, wat voornamelijk luxe uitstraalt. Het antraciet/gouden interieur wordt aangevuld met de laatste snufjes. Zo beschikt de passagierscabine over de volgende functies, zoals HiFi-geluid, 4K UHD intelligente LCTV, privé-kluizen, PS4-entertainment, telefoon projectiesysteem, satelliettelevisie en een satelliettelefoon. Het bedrijf streeft naar de fabricage van ongeveer tien Karlmann-King’s, met een prijs van 1,56 miljoen euro per stuk. Hiermee is dit dus officieel de duurste SUV ooit!