Supermarktketens Aldi en Lidl lijken deze zomer een geheel nieuwe weg in te zijn geslagen. Naast leuke hebbedingetjes als gin&tonic ijs, verkoopt men ook producten van zeer hoge kwaliteit. Op het goed aangeschreven International Wine and Spirits Challenge (IWSC) liet de Oliver Cromwell London Dry Gin van Aldi zijn concurrenten achter zich.
Nog geen 10 pond
Het mooie van dit alles is dat de gin je nog geen 10 pond kost. Dit is natuurlijk een hele prestatie gezien de concurrentie. Om je een beetje een beeld te geven is de gin die op de tweede plek is geëindigd te koop voor maar liefst 40 pond, een aanmerkelijk prijsverschil dus. Overigens is de gin vooralsnog enkel verkrijgbaar in Groot-Brittanië, maar Aldi kennende zullen ze dit succes in een rap tempo uitbreiden.
‘The display of awards achieved by Aldi this year at the International Spirits Challenge was fantastic. They consistently showcased high quality products in the blind tastings, which demonstrates that you don’t have to compromise on price to enjoy great tasting drinks.’ – aldus een woordvoerder van IWSC