Het is weer 11-11 en dus is het naast Sint Maarten ook weer tijd voor de jaarlijkse Singles Day. Lidl heeft op deze dag ingespeeld, en biedt een paar producten met fikse korting aan.
Jaarlijkse Singles’ Day wordt gevierd met gadgets in de aanbieding
Vrijgezellendag is een van oorsprong Chinese feestdag waarbij trotse, vrijgezelle jongeren het single-leven vieren. Het feest is op 11-11, omdat het cijfer één symbool staat voor alleen zijn. Het feest is ontstaan bij de universiteit van Nanking in 1993, waarna het snel oversloeg naar andere universiteiten. Er bestaan twee theorieën voor de feestdag. De eerste is gelijk de meest aannemelijke, de slaapzaalcultuur, waar jonge mannen ideeën uitwisselden om aan een vriendin te geraken. De tweede is simpelweg een liefdesverhaal. Toen de studenten afstudeerden, zetten ze het Singles’ Day voort in het maatschappelijke leven. Hierna werd het feest snel populair bij jongeren buiten China. Echter gebruiken jongeren de dag ook als teken om een partner te zoeken.
De feestdag is daarnaast één van de grootste online winkeldagen geworden, en wordt inmiddels in het rijtje Black Friday en Cyber Monday geschaard. Alibaba, van onder andere AliExpress, boekt op Singles’ Day miljardenwinsten door verschillende gadgets in de aanbieding te doen. Dit was 5,8 miljoen dollar in 2013, 9,3 miljard dollar in 2014, 14,3 miljard dollar in 2015 en zelfs 17,5 miljard dollar in 2016.
Lidl komt met aanbiedingen vanwege Singles’ Day
Lidl heeft nu ingespeeld op de steeds populairder wordende dag. Zo biedt de Duitse supermarktketen fikse kortingen aan op een koffiezetapparaat, twee dikke televisies én een heuse drone met WiFi camera. Sla je slag en scoor!