De Formule 1 coureur Daniel Ricciardo komt met zijn eigen wijnmerk. In samenwerking met een wijnmaker uit Zuid-Australië zetten ze een mooie samenwerking neer, met toch een redelijk prijskaartje.
De wijn van Daniel Ricciardo
De succesvolle Formule 1 coureur is een echte wijn liefhebber. Hij zegt dat hij rondom wijn is opgegroeid en dat het in zijn bloed zit. Dan heb je dus inderdaad een mooie reden om zelf een merk te beginnen. Zijn vader maakt wijn als hobby en zo is hij er dus eigenlijk altijd door omringd geweest. Samen met St Hugo brengt hij 2 soorten wijn uit. De samenwerking heet DR3 x St Hugo. De wijn is wel iets duurder dan in de supermarkt, want een fles kost zo’n 50 dollar. Niet mis dus voor een drankje. Je zal wel denken; wat is er zo speciaal aan dat hij 50 dollar kost? Iedere fles heeft een uniek nummer gekregen en wordt in een luxe verpakking geleverd. Wel zo netjes voor een dure fles wijn.
Ricciardo in commercial over zijn wijn
De twee verschillende soorten wijn die hij uit zal brengen zijn een Cabernet Sauvignon en een Shiraz. Beide vol van smaak met tonen van fruit, bloemen en hout. Op de site van St Hugo zijn zelfs nog een aantal accessoires te koop, zoals wijnglazen en een kurkentrekker in de DR3 sferen. Om de wijn van Daniel Ricciardo op de kaart te zetten en bekend te maken heeft hij de hoofdrol in een leuk reclame spotje opgenomen. Ieder zo zijn eigen manier om zich voor te bereiden op het nieuw Formule 1 seizoen dus.
Ricciardo in de Formule 1
Komend jaar zal Daniel Ricciardo rijden voor het Formule 1 team van McLaren. Om dit te vieren kreeg hij al een aantal luxe welkomstgeschenken van McLaren. De 31-jarige coureur/wijnkenner gaat dus fris een nieuw seizoen in en kan na een zware race lekker op de bank gaan hangen met een fles van zijn eigen wijn. Het klinket ideaal. Het nieuwe Formule 1 seizoen start 28 maart met de Grand Prix van Bahrein. Nog even geduld, maar het is bijna zover!