Het Amerikaanse automerk Ford brengt weer een nieuw busje op de markt. Het gaat om de nieuwe elektrische Ford E-Transit Custom. Dit busje krijgt een erg innovatieve en bijzondere feature. Het stuurwiel van deze Ford E-Transit Custom kan namelijk worden omgeklapt, bijvoorbeeld om lekker op te werken met je laptop of even rustig uitgebreid te kunnen lunchen.
Kantelen maar
Helaas is de bijzondere feature niet standaard in de Ford E-Transit Custom. Het nieuwe stuur moet speciaal worden besteld bij aankoop van het busje van het bedrijf uit de Verenigde Staten. De kans is natuurlijk groot dat dit veel gaat worden gebruikt. Iedereen wil natuurlijk een extra tafeltje in zijn busje! Voor veel mensen in de bouw of andere mensen die veel onderweg zijn, is het erg fijn om even een lunchplek te hebben of op de parkeerplaats nog het een en ander af te werken op de laptop. Als je niet aan het rijden bent, kun je het stuur namelijk ‘ombouwen’ tot een soort dienblad.
Rijdend kantoor
Steeds vaker worden autovoertuigen gebruikt om even in te werken. Veel mensen werken even nog wat mails weg in de auto of moeten nog wat lezen op hun laptop. Dan is het ideaal als je zo’n laptop even eenvoudig op een soort tafeltje kunt zetten, zonder dat je in een rare positie moet gaan zitten. Ford komt met deze oplossing in de Ford E-Transit Custom. Bij aanschaf van het Mobile Office-pakket wordt deze stuurvariant bevestigd in het busje.
Nieuwe techniek in Ford E-Transit Custom
Niet zo heel lang geleden was het nog niet toegestaan om het stuur ‘los te koppelen’ van de voorwielen. Er moest volgens de wetgeving namelijk altijd verbinding zijn tussen het stuur en de voorwielen, om te kunnen voorkomen dat het voertuig niet meer te besturen is door storingen. Nu mag het gelukkig wel, door ‘steer by wire’. Deze techniek zorgt ervoor dat er elektrische signalen worden doorgestuurd vanuit het stuur. Hierdoor kunnen de motoren rondom de voorwielen wel worden aangestuurd en is het veilig om even rustig een boterham vanaf je dienbladstuur te eten of even wat mails weg te werken vanaf het dienbladstuur.