Uncategorized

Met een twin-turbocharged en 3.9l, V8 motor is dit Ferrari’s snelste productie racer ooit!


Speciale Ferrari wedstrijden geven eigenaren van de Italiaanse sportauto’s de kans om tegen elkaar te racen. Om aan zo’n wedstrijd mee te doen moet je uiteraard wel beschikken over een dikke bak, zoals de Ferrari 488 Challenge bijvoorbeeld. Het bedrijf presenteerde het kanarie gele mid-engine V8 model onlangs op Finali Mondali.

De nieuwe twin-turbocharged met 670 pk en 3.9l, V8 motor heeft zoveel power dat hij gemakkelijker te besturen is op het circuit, dan op de straat. De Ferrari 488 komt als een raket uit de startblokken en accelereert sterk uit bochten.

Nieuwe functie

Een toffe functie op de nieuwe bak is dat er drie Ferrari Manettino knoppen op het stuur zitten. Met deze elektrische knoppen kun je aanpassingen maken voor het specifieke wegdek, de condities of uiteraard de voorkeur van de bestuurder. De Formule 1 auto’s van Ferrari hebben deze knoppen voor lange tijd gebruikt zodat de coureurs een boost konden krijgen. Daarnaast zorgen deze knoppen voor een link tussen racen en straatracen, wanneer ze op een auto zitten als de 488. Het Manettinos trio laat de bestuurder gestuurd remmen en heb je elektronische stabiliteitscontrole. De ene knop zorgt er namelijk voor dat je dat het remeffect tussen de voor-en achterzijde van de wagen stabiel is, terwijl je met de andere twee de wagen kunt stabiliseren.

Op Ferrari’s testbaan Fiorano, was de snelste tijd van de 488 Challenge 1:15,5 per ronde, hiermee versloeg hij de recordhouder 458 met een volle seconde.

Bron: Maxim