Food & Drinks

Nieuw wereldrecord: Dit is het allerduurste ijsje ter wereld

duurste ijsje ter wereld

Zon, zee, strand én ijs natuurlijk! Laatst genoemde maakt een warme dag compleet. Bij de ene ijscoboer betaal je meer dan de andere, maar deze spant toch wel de kroon. Zie hier het duurste ijsje ter wereld.

Duurste ijsje ter wereld

Wat zou jij doen als je 6237,99  euro over had voor een ijsje? Ja, je leest het goed: bij Cellato, een Japans ijsmerk, hebben ze het duurste ijsje ter wereld gecreëerd. Met deze prijs heeft het ijsje zelfs een plekje veroverd in het Guinness World Records boek. Maar wat maakt dit ijsje zo duur?

Exclusieve lijst van ingrediënten

De ingrediënten van dit exclusieve ijsje zijn een waar kunstwerk op zich. Het bevat onder andere een hele zeldzame truffel, een vleugje truffelolie, Parmezaanse kaas en eetbaar bladgoud. Dit ijsje heet de ‘Byakuya’. Het is gedecoreerd met een witte truffel uit Italië, die bekend staat om zijn krachtige aroma. Het smaakprofiel is erg speciaal en heeft fruitige tonen van Parmigiano Reggiano kaas.

Maar het gaat niet alleen om de smaak. Het ijsje wordt afgemaakt met een topping van sake-droesem. Het wordt geserveerd met een met de hand gemaakte metalen ijslepel. Cellato wilde met dit ijsje Europese en Japanse ingrediënten combineren om een unieke smaakervaring te maken.

Watch on YouTube

Online bestellen

Ben je al nieuwsgierig geworden naar dit exclusieve ijsje? Dan hebben we goed nieuws voor je! Het ijsje kan je namelijk online bestellen. Dus als je diep in de buidel wilt tasten en wilt genieten van een ijsje dat de grenzen van luxe en exclusiviteit verlegd, dan is dit je kans.

Maar daar houdt het niet op. Cellato heeft grootse plannen en is van plan om in de toekomst een nieuwe smaak te introduceren: champagne en kaviaar. Dus als je dacht dat het duurste ijsje ter wereld al speciaal was, dan staat je nog meer lekkers te wachten.

Zou jij zoveel geld over hebben voor een ijsje?

Meer lezen over nieuwe wereldrecords. Check dan het wereldrecord aantal push-ups.