We wisten het al, bij Demy de Zeeuw zitten het hart en de hersenen op de juiste plek! Niet alleen maakte hij van zijn kledingmerk BALR een marketingmachine, maar ook doneert hij keiharde euro’s aan het goede doel met deze collectie. Maar wat zet ‘ie zelf nou om met het luxe lifestyle merk waar hij in korte tijd de hele wereld mee veroverde? Nou, toch een mooie 8.000.000 eurootjes! Kijk maar meer met Janneke Willemse:
Vorig jaar meldde de website deondernemer.nl nog dat Dure Demy zo’n 10 miljoen euro om wist te zetten met BALR en dat het merk a la Louis Vuitton moet uitgroeien tot een imperium, maar een eenvoudige rekensom doet aannemen dat het dit jaar blijkbaar iets minder gaat?
BALR
De beste man heeft slechts 50 man personeel op zijn hoofdkantoor in Alkmaar, waar de winkels pronken in elitaire winkelstraten van verschillende hoofdsteden. Het is ergens natuurlijk de bekende formule “Met geld maak je geld”, waar Demy als profvoetballer bij AZ en Ajax goed geboert heeft, maar natuurlijk mag er ook wel lof worden geuit voor de manier waarop hij het merk heeft neergezet. Er is namelijk geen cent uitgegeven aan traditionele marketing! Terwijl het assortiment inmiddels uiteenloopt van een bikini tot t-shirt of pet! Ze hebben trouwens ook een 12 meterslange Vanquis VQ 43 Yacht die matcht met een Bentley Continental GT V8:
Natuurlijk heeft de voetballer er ook wel het netwerk voor, waar hij zelf de BALR lifestyle leeft en vrienden en collega’s gewoon het shirt laat dragen/promoten. Met compagnons Gregory vd Wiel en Eljero Elia begon ‘ie natuurlijk al met twee flinke steunpilaren, maar als supersterren als de voetballers Cristiano Ronaldo en Neymar of DJ’s Tiesto en Hardwell met je shirt gaan lopen, melden de fanboys zich vanzelf. Dit is niet het enige, want Demy had social media al helemaal uitgespeeld met kanalen die inmiddels tientallen miljoenen volgers bereiken: Balr, 433 en Wannahaves!