Entertainment

Dit zijn de 5 grootste veranderingen in FIFA 22

grootste veranderingen in FIFA 22

FIFA 22 is nu bijna een week uit. Een week vol met nieuwe teams op FUT, nieuwe managerscarrières en een nieuwe start op profclubs. Er zijn ons een aantal dingen opgevallen in de game, hierbij hebben we het niet over de nieuwe features, maar over veranderingen in de gameplay. De 5 grootste veranderingen in FIFA 22 (ten opzichte van FIFA 21) in de gameplay zetten we hier op een rijtje.

De grootste veranderingen in FIFA 22

1. Verdedigers zijn een stuk sneller

We zagen het al bij de nieuwe FIFA 22 ratings, maar ook in het spel zijn verdedigers ineens razendsnel. Spelers als Vertonghen en Pepe hebben een flinke snelheidsboost gekregen om ze zo een stuk bruikbaarder te maken. Daarnaast zijn centrale verdedigers met een snelheid van 80+ geen uitzondering meer. Lacroix is met 88 snelheid één van de meest gebruikte centrale verdedigers en onze eigen St. Juste heeft zelfs een pace van 91! Ongekend.

2. Snelheid is niet alles meer

Eén van de grootste veranderingen in FIFA 22 is het feit dat snelheid lang niet alles meer is. Mede doordat verdedigers ineens een stuk sneller zijn, is snelheid een stuk minder belangrijk in FIFA 22. Natuurlijk is een Inaki Williams altijd fijn in de spits, maar met een Antoine Griezmann of Karim Benzema kun je deze FIFA ook een stuk meer. Daarnaast zijn deze kaarten met een hoge rating relatief goedkoop! Focus je eens wat meer op dribbelen, of R1 + kruisje; dat gaat je een hele hoop extra doelpunten opleveren.
Watch on YouTube

3. Afmaken is ongekend lastig

Maar voordat je kunt juichen, moet de bal eerst in het netje belanden, en dat is dus knap lastig in FIFA 22. Eén op één-duels met de keeper lopen bijna altijd in de soep. Het maakt niet uit wat je doet, een stiftje, geplaatste bal of gewoon pure kracht: de bal wil er maar niet in. Tip: probeer eens wat meer geplaatste afstandsschoten. Een R1 + rondje met spelers als Nabil Fekir vanaf een meter of twintig zijn beter dan ooit tevoren. Het is vaak een goal, of anders een rebound of corner!

4. Hypermotion maakt het verschil

In aanloop naar FIFA 22 kondigde EA Sports al het fenomeen Hypermotion aan: Aangedreven door HyperMotion, combineert FIFA 22 Advanced 11 versus 11 Match Capture en Machine Learning Technology om de meest realistische, vloeiende en responsieve voetbalervaring voor next-gen consoles en Stadia, die de rauwe emotie, passie en het fysieke aspect van the World’s game tot uiting brengen.” Mocht je nou in het bezit zijn van een PS5, dan merk je met deze verandering in FIFA 22 daadwerkelijk een verschil. Het lijkt veel meer alsof je naar een echte wedstrijd kijkt. Dit komt door meer animaties, zoals keepers die tijdrekken en spelers die elkaar oppeppen.

5. ‘Pass die bal nou eens goed!’

En de laatste grootste verandering in FIFA 22 is de passing. Ook passen is een drama in FIFA 22. We moeten toegeven, het ziet er allemaal weer een stukje gelikter en realistischer uit, maar daardoor is het passen een stuk moeilijker geworden. De gameplay is slomer, waardoor je echt moet wachten tot een speler de bal heeft aangenomen, voordat je op kruisje kunt drukken om te passen. De tijden van op kruisje spammen zijn dus verleden tijd, want passes komen op die manier nooit meer aan.