BMW K75s
De motor is onderhanden genomen door Motolifestyle, een garage uit het Brabantse Lieshout. Het doel was een motor te bouwen die door weer en wind te gebruiken is. Tuurlijk, een brute bike zou in niemands garage misstaan. Echter, een scrambler is bedoeld om ieder terrein en weertype te trotseren. Dit is ook de reden dat er voor een BMW K75 is gekozen, als er één bike is met een onverwoestbaar blok, dan is het deze BMW.
Hoewel een standaard K75 een vrij logge motor is, biedt deze oneindig veel mogelijkheden. Om de minimalistische look te creëren is de bike eerst gestript tot enkel de essentiële onderdelen overbleven. Dit ziet er niet alleen tof uit, maar door het lichtere gewicht wordt de motor een stuk handelbaarder. De BMW heeft van origine een aluminium tank, dit mag dan ook zeker zichtbaar zijn. Daarom is er gekozen om de tank eindeloos te schuren om de bike die brute look te geven.
Om zorgeloos door de modder te crossen is er aan de achterkant een mud board bevestigd. Deze dient zowel als achterspatbord als kentekenplaathouder. Ook is er aan de achterkant voor gekozen om niet de zaag er in te zetten, maar om het subframe te hergebruiken. Deze is dusdanig vermaakt en aan de binnenzijde gelast in de vorm van de tank. De minimalistische achterkant geeft een mooi contrast met het brute motorblok en de grote tank.
Verder is de scrambler uitgerust met de originele uitlaat. Omdat deze vrij fors en lang is, is deze ruim 20cm ingekort. Hierdoor behoudt de motor de originele touch van de uitlaat, maar past deze wel bij het geheel. Om de felbegeerde cross feeling te creëren is er een MX-stuur op gemonteerd en zijn er Heidenau K60 banden onder gelegd. Zo kun je met de perfecte grip door het zand crossen.
Helaas is deze brute scrambler verkocht. Echter, betekent dit niet dat we niet van deze heerlijke bike kunnen genieten. Check onderstaande foto’s en oordeel zelf! Voor meer motoren check je hier de site van Motolifestyle.