Entertainment

Waarom Nederland massaal deze dame googelt

Charli D'Amelio

Werken voor een baas is niet voor iedereen weggelegd. Als er iets duidelijk is geworden de laatste jaren, dan is het wel dat creativiteit lonend is. Talloze mensen – vooral de jonge generatie – stort zich op social media en werkt op die manier aan de eigen naamsbekendheid. Zo is de rol van de traditionele media snel uitgespeeld. Iemand als Charli D’Amelio weet van die verandering optimaal te profiteren en is inmiddels ook op Google mateloos populair: Nederland googelt massaal haar naam.

Charli is een hit op internet

Zonder te willen overdrijven kunnen we stellen dat er meer dan regelmatig wordt gegoogeld op haar naam. Dat is niet zo verwonderlijk, de jongedame is een waar fenomeen op TikTok en heeft inmiddels ruim 144,5 miljoen volgers. Charli D’Amelio is daarmee één van de populairste content creators op het platform en dat brengt aardig wat geld op. Volgens Forbes verdiende ze het afgelopen jaar zo’n 15.8 miljoen dollar met het maken van filmpjes. Kijk, dan doe je het best lekker. Overigens zit het wellicht in de genen om goed te scoren op social media. De rest van haar familie is namelijk ook lekker bezig. Haar zus Dixie heeft zo’n 57.4 miljoen volgers en verdiende daar 8.8 miljoen euro mee.
View post on Instagram
 

Niche markt

Alhoewel het maken van leuke filmpjes iets is wat iedereen kan doen met een goede smartphone, is het populair worden vaak een hele opgave. Charli D’Amelio heeft het echter slim aangepakt door zich vooral te richten op het dansen en playbacken. Dergelijke filmpjes sloegen zo goed aan dat talloze mensen haat gingen volgen. Dat zijn logischerwijs jonge mensen en daarmee is haar fanbase de ideale doelgroep voor veel fabrikanten.

TikTok is een verdienmodel geworden

TikTok is al langer populair onder jongeren, maar ook producenten ontdekken de meerwaarde van het platform. Inmiddels zijn de cijfers van het social media platform niets minder dan indrukwekkend. Zo zijn er maandelijks 1 miljard gebruikers en dus is het vanzelfsprekend dat je als leverancier juist daar moet zijn om je doelgroep te bereiken. Wat is er dan handiger dan het adverteren op kanalen van de meest populaire TikTok’ers? Dat kost een leuk bedrag, maar in veel gevallen levert het een veelvoud op wat betreft de omzet. Dat de populairste content creators bedragen tot zo’n 440.000 dollar vragen is dan opeens logisch.
View post on Instagram
 

Reclame, maar wel subtiel

De reclame-uitingen op de TikTok-accounts zijn overigens vrij subtiel. Zo is het geen lange commercial, maar worden bepaalde producten gewoon tussen neus en lippen aangeprezen. Kortom, geen saaie verhaallijnen, maar gewoon subtiel vermelden welk cosmeticaproduct favoriet is of praten over dat lekkere drankje van Dunkin’ Donuts. Met andere woorden, de reclame-uitingen zijn slechts zelden storend.
View post on Instagram
 

De zusjes van Charli D’Amelio doen het ook goed

Voor de zussen Charli D’Amelio en Dixie betekent hun roem op TikTok ook meer bekendheid. Dat geldt niet alleen voor hen, ook andere populaire content creators merken dat. Zo halen veel makers op TikTok ook inkomsten uit sponsordeals. Of dat bij iedereen zo lucratief is kun je jezelf afvragen. In het geval van de zusjes D’Amelio is het in ieder geval een business-model geworden. Ze hebben namelijk ook een reality-serie op Hulu, bovendien heeft Dixie ook goede zangkwaliteiten. Een eigen kledinglijn is inmiddels ook van de grond gekomen en dus zal het vermogen van de zusjes de komende jaren alleen maar groeien.
View post on Instagram
 

Concurrentie uit Senegal

Dat de dames razend populair zijn is dus wel duidelijk, maar dat betekent niet dat ze lekker lui kunnen afwachten wat er op hun pad komt. De concurrentie zit immers niet stil. Nu hoeven ze van andere vrouwelijke content creators niet veel te vrezen, maar juist van hun mannelijke tegenhanger. De Senegalees Khaby Lame is namelijk de rijzende ster op dit moment. Hij heeft inmiddels 147,5 miljoen volgers. Met laconieke, bijna humoristische video’s weet ook hij veel mensen aan zich te binden en inmiddels gaat het hem ook financieel goed voor de wind. Lees hier alles over het gigantische vermogen van Khaby Lame.
Gear

Met deze gloednieuwe technische snufjes til jij je gezondheid naar een hoger niveau

HUAWEI Watch D2

Goed nieuws voor techliefhebbers: vanaf 28 januari brengt HUAWEI namelijk een reeks nieuwe producten op de Nederlandse markt, waaronder de HUAWEI WATCH D2, de HUAWEI Mate X6 en de HUAWEI Nova 13 (Pro). Met een sterke focus op gezondheid en innovatie zet het gerenommeerde Chinese merk daarmee opnieuw de standaard. Wat kunnen we verder met deze hoogstaande snufjes? Check it out.

Met de nieuwe HUAWEI WATCH D2 heb je je gezondheid binnen handbereik

Waar HUAWEI ons onlangs al verraste met de komst van enkele stijlvolle smartwatches, doen ze dat nu nog eens opnieuw met de WATCH D2. De HUAWEI WATCH D2 is een smartwatch die niet alleen stijlvol oogt, maar ook de nieuwste technologieën voor het monitoren van je gezondheid biedt. Dankzij de Ambulatory Blood Pressure Monitoring (ABPM)-functie kan de smartwatch gedurende 24 uur automatisch je bloeddruk monitoren, zelfs tijdens het slapen. Dit biedt een veel nauwkeuriger beeld dan traditionele bloeddrukmeters, die slechts incidentele metingen verrichten. Deze methode wordt veel gebruikt om “wittejashypertensie” (verhoogde bloeddruk bij artsenbezoek) of “gemaskeerde hypertensie (normale waarden in de kliniek, maar verhoogd thuis) te detecteren.

 

In Nederland heeft naar schatting 4 miljoen volwassenen tussen 30 en 79 jaar last van hoge bloeddruk (hypertensie), volgens dit onderzoek. Toch wordt slechts 51% gediagnosticeerd en ontvangt maar 42% behandeling. Dit betekent dat veel mensen zich niet bewust zijn van hun verhoogde risico op hart- en vaatziekten. Met ABPM kunnen gebruikers hun bloeddruk regelmatig monitoren en beter inzicht krijgen in hun gezondheid, en dus is de HUAWEI WATCH D2 bij uitstek hét perfecte apparaatje om je gezondheid te monitoren. De WATCH D2 is bovendien medisch gecertificeerd (CE MDR) en maakt gebruik van geavanceerde technologieën, zoals een precisiedruksensor, een mini-pomp en een opblaasbare luchtzak, om uiterst nauwkeurige resultaten te leveren. Een echte must-have, vooral als jij een fervent sporter bent.

 

 

Vanaf de lancering is de WATCH D2 beschikbaar voor € 399,99. Daarnaast kun je profiteren van een exclusieve bundelkorting: met de code A30GEWOOND2 ontvang je € 30 korting op de bijbehorende sportband van € 29,99. Bij aankoop krijg je bovendien gratis de FreeBuds 5i. Deze actie loopt tot en met 28 februari 2025. Sla je slag! Je kunt hem via deze link bestellen, of je kunt op bovenstaande afbeelding klikken.

 

Mocht je je audiele ervaring naar een nog hoger niveau willen tillen, zou je ook kunnen kiezen voor de HUAWEI FreeBuds Pro 4, de allereerste oordopjes met zogeheten 2,3 Mbps lossless transmissie, wat verwijst naar de snelheid van het connecten van de oortjes met je smartphone. Dankzij de exclusieve Huawei L2HC 4.0 audio-codec en geavanceerde Polar Code-technologie geniet je van kristalhelder geluid, precies zoals de artiest het bedoeld heeft. En met de HWA Lossless en Hi-Res Wireless Audio certificeringen biedt de FreeBuds Pro 4 een authentieke, hoogwaardige luisterervaring, die zelfs de meest veeleisende audiofiel tevreden stelt. Bestel ze hier.

Wat moeten we nog meer in de gaten houden?

Naast de WATCH D2 en de FreeBuds Pro 4 lanceert Huawei ook de innovatieve HUAWEI Mate X6 en de stijlvolle Nova 13 (Pro).

HUAWEI Mate X6

De HUAWEI Mate X6 is een premium opvouwbare smartphone met een slank en duurzaam ontwerp. Het apparaat biedt een ongeëvenaarde gebruikerservaring dankzij de hoogwaardige fotografiecapaciteiten en het elegante design. Voor wie op zoek is naar de perfecte combinatie van kracht en stijl, is de Mate X6 een echte must-have.

HUAWEI Nova 13 en Nova 13 Pro

Met hun ultradunne behuizing en trendy uitstraling zijn de HUAWEI Nova 13 en Nova 13 Pro een perfecte keuze voor liefhebbers van modern design. De vlakke schermen zorgen voor een comfortabele grip, terwijl de krachtige prestaties je dagelijkse taken moeiteloos ondersteunen.

Wil je meer weten? Kijk dan op de HUAWEI-website.

 

In samenwerking met HUAWEI