De introductie van The 8. op Le Mans zorgt voor de terugkeer van een ’90s legende; een prachtige combinatie van luxe details en indrukwekkende prestaties! Met een hoogte van 1,34 meter waan jij je vanaf november in een raceauto. Ze is verder 1,90 meter breed en beslaat in lengte maar liefst 4,84 meter. Later zullen een cabriolet en een sedan nog volgen, dus geef je ogen eerst maar eens de kost met de coupé, die nog mooier is geworden dan de conceptuele uitvoering deed hopen:
BMW 8 Serie Coupé
In de onderstaande video beleef je het kunstwerk met al haar specificaties, maar laat ons je in ieder geval vertellen dat je zelf kunt kiezen uit twee motor-varianten:
Te beginnen met de vierwielaandrijving 840d xDrive-diesel, aangedreven door een 3,0 liter twin-turbocharged straight-six. Goed voor 320 pk, 4.400 tpm en 680 Nm van 1.780 naar 2.250 tpm, gekoppeld aan een achttraps Steptronic Sport-automaat. In deze 8 blaas je ‘m van 0 naar 100 km/u in 4,9 seconden en ligt het brandstofverbruik van 5,9 tot 6,2 liter per 100 km.
De andere optie is de M850i xDrive. Het M Performance modelmaakt gebruik van een verbeterde versie van de 4,4 liter biturbo-benzine V8 van de M550i, die 530 pk uitstoot met 5.500 tot 6.000 tpm en maar liefst 750 Nm tussen 1.800 en 4.600 tpm heeft. In deze 8. blaas je ‘m van 0 naar 100 km/u in slechts 3,7 seconden en ligt het branstofverbruik tussen 10,0 en 10,5 liter per 100. Kijk ‘m nou eens gaan:
BMW 8 Series Coupé
Zoals je ziet vervangt dit nieuwe model de 6 Serie Coupé en vindt ‘ie zijn weg met het slanke origineel van de lage neus uit 1989. Het nieuwe vlaggenschip vormt een ware aanvulling op de 7-serie en de aankomende X7. Verken nu de buitenkant, het interieur en de BMW Connected-functies, terwijl Nicki het gas ook nog even intrapt voor een proefrit: