Hoe makkelijk is het leven geworden sinds we heel eenvoudig een Ubertje kunnen bestellen. Toch gaat dit niet bij iedereen even goed. Een man uit Verginia nam namelijk een Uber midden in een sneeuwstorm. Hij was negen uur van zijn tijd kwijt en 600 dollar armer.
Een wel heel dure rit
Aan het begin van dit jaar besloot Andrew Peters uit Richmond (Virginia) een Uber te bestellen om hem van Dulles International Airport naar zijn huis in Richmond te brengen. Dankzij een grote sneeuwstorm kwamen hij en de chauffeur vast te staan in de file.
Door alle natte wat er op het wegdek belande raakte een aantal vrachtwagens in de slip waardoor de hele weg werd geblokkeerd. Uiteindelijk heeft Andrew Peters negen uur lang stilgestaan voordat ze de weg konden vervolgen. Omdat het zolang duurde besloot hij om de chauffeur 100 dollar fooi te geven. Die kosten waren. nog best te overzien. Maar toen Andrew uiteindelijk thuis kwam en zag dat er nog eens extra 400 dollar in rekening gebracht was schrok hij ontzettend.
Welgemeende excuses
Het is natuurlijk logisch dat hij het daar niet mee eens was. Hij probeerde meerdere malen aan te geven dat de extra kosten niet terecht waren, maar niemand wilde naar hem luisteren. Een tijdje later nam Uber toch contact met hem om op om de verontschuldigingen aan te bieden. “Ze vonden het jammer om te horen dat ik zoveel problemen had met de app, met de override en met de snelweg, dat ze me graag een volledige terugbetaling zouden geven”, verklaarde Peters aan WTOP.
Inmiddels heeft hij het gehele bedrag teruggekregen.“We waarderen het geduld van de heer Peters met ons. Het proces begon nadat hij het terugbetaling verzoek had ingediend en hij zou nu de volledige terugbetaling moeten kunnen zien”, zei Michelle Blackwell, woordvoerster van Uber. Eind goed, al goed.
Er gebeuren vaak rare dingen in een sneeuwstorm, zo moesten laatst een aantal mensen bivakkeren in de IKEA.