En jawel hoor, bij Lidl zitten ze er weer warmpjes bij op de communicatieafdeling. Het zou zelfs kunnen dat iedereen daar een weekje vrij krijgt. Want met minimale inspanning ging de naam van de Duitse supermarktketen als een lopend vuurtje over het internet. Met onder andere de fanbase van whisky-drinkend Nederland langs de zijlijn. Want? Het nepnieuws van meerdere sites luidde dat de 8-jarige Queen Margot de prijs voor ‘Beste Schotse Whisky’ gewonnen had bij de World Whiskey Awards.
Lidl’s “Beste Schotse Whisky”
Een aantal gerenommeerde distilleerderijen zullen wel opgelucht zijn. De duurdere whisky’s zijn namelijk niet geheel van de troon gestoten. De Queen Margot Whisky van de Lidl heeft namelijk slechts een veldslag gewonnen. Daadwerkelijk gaat het om een prijs in de eerste ronde van de specifieke categorie ‘Blended: 12 jaar en jonger’. Hoewel de overwinning van 12 jaar of jongere Blend zeker gevierd mag worden, moet de koninklijke proost dus nog even wachten heren. De bekroning voor beste Schotse whisky ter Wereld staat namelijk nog te gebeuren. We hopen je hier op 28 maart meer over te vertellen. Dan zullen de World Whisky Awards pas hun oordeel uitspreken over de de beste algemene blended whisky (deel van ronde 2) en beste algehele whisky (ronde 3).
Bovendien is de Whisky van de Lidl hier helemaal niet te koop, waar Nederlandse supermarkten geen sterke drank mogen verkopen. Dit is natuurlijk wel weer een extra reden om een kijkje te te nemen bij de Oosterburen.