Laten we eerlijk zijn: de kans dat je uit vrije wil kiest voor de kleur paars als je een nieuwe wagen gaat kopen is minimaal. Je gaat met zo’n kleur waarschijnlijk geen mooie vrouw versieren, bovendien is de kans groot dat er langdurige lachsalvo’s op je worden afgevuurd als je vol trots op een feestje alle details van je nieuwe wagen gaat benoemen. Toch kan het ook heel anders gaan. Bijvoorbeeld als je vermogend genoeg bent om de nieuwe Bentley Bentayga Hybrid aan te schaffen. Die vierwieler is namelijk ook leverbaar in de kleur Magenta, gewoon paars dus.
De paarse Bentley Bentayga Hybrid
De kans dat je ervoor zou kiezen om je volgende Tesla, BMW of zelfs Fiat in een paarse uitvoering af te laten leveren is vrij minimaal. Het is nu eenmaal een bijzonder opvallende kleur en de kans is groot dat je er gewoon niet in gezien wilt worden. Gaat het om wagens in het luxe segment dan wordt dit opeens een heel ander verhaal. In dat geval straalt de kleur juist klasse en stijl uit. Zo ook bij de nieuwe Bentley Bentayga Hybrid. Het brengt de wagen als het waren tot leven, zeker als het wordt geaccentueerd door een kleurrijk interieur.
Slechts 167.000 euro
Wat betreft Bentley is Magenta een officiële Bentley kleur. Het staat voor passie, inspiratie en originaliteit. Dat laatste klopt zeker, je moet toch beschikken over een behoorlijke dosis lef om hier 182.473 euro voor af te willen tikken. In Bentley termen is die prijs overigens een koopje: het is de goedkoopste Bentley die je kunt kopen. Dat bedrag is in ieder geval een stuk minder dan de 234.573 euro voor dezelfde wagen, maar dan met een V8 motor. Dat is dan de nieuwprijs, want voor een occasion betaal je een flink pak geld minder, namelijk 167.000 euro. In dat geval staan er 65 echte kilometers op de teller. Reken je overigens niet direct rijk, boven op die 167.000 euro komt nog belasting waardoor je per saldo nog meer kwijt bent. Die occasion staat overigens hier te koop.
Mooi paars is niet lelijk
Die Bentley Bentayga Hybrid is overigens geen onaardige bak. Zo ligt er een hele nette 3,0-liter V6-turbomotor in naast de elektromotor. Samen is het goed voor 449 pk en een koppel van 700 Nm. Verwacht geen waanzinnige topprestaties, je hebt nog altijd 5.5 seconden nodig om door te schakelen naar 100 km/u. Trap je het pedaal net iets verder in dan haal je een top van 254 km/u. Niet slecht, maar van de snelheid hoeft deze wagen het dan ook niet te hebben. Wel van de kleur, want als we eerlijk is mooi paars verre van lelijk.