Actueel

Baas van cruiseschip legt uit waarom zijn personeel na 24 uur het ‘niet storen’ bordje negeert

grootste cruiseschip gewoonvoorhem 1

Je hebt in een hotel of aan boord van een cruiseschip vast wel eens het 'niet storen'-bordje gebruikt. Een baas van een cruiseschip heeft nu uitgelegd waarom zijn personeel dat bordje na het verstrijken van 24 uur negeert.

Directeur van cruiseschipbedrijf krijgt klachten andat schoonmakers ‘niet storen-bordjes’ negeerde

Het is algemeen bekend dat op cruiseschepen net even wat andere regels omtrent reizen hanteren. Zo ook rond de welbekende ‘niet storen’-bordjes, die ook in hotelkamers te vinden zijn. Dat is echter niet bij iedereen bekend. De Engelsman John Heald, senior cruisedirecteur van een cruisebedrijf, deelde op zijn Facebookpagina een klacht die hij rechtstreeks had ontvangen naar aanleiding van de recente reis van een klant op een Carnival-cruiseschip. De klacht had betrekking op ‘niet storen’-bordjes die door klanten op de cabinedeuren waren geplaatst.
John deelde klachten van klanten over de ‘niet storen’-borden op Carnival-cruises en vroegen aan John: “Wat zou je ervan vinden als de cabinereiniger bij je binnenkwam, terwijl er een niet storen bordje aan de deur hing? Onze schoonmaker klopte aan en liep naar ons toe, waarbij hij het niet storen-bordje negeerde. Dit was niet acceptabel. We hebben de fooi afgepakt en aan andere bemanningsleden gegeven. Is dit hoe Carnival hun werknemers traint”, aldus één van de klachten.
Hij legde de situatie op zijn Facebookpagina uit, zodat andere cruisegangers het konden zien en zei zorgvuldig de exacte reden waarom schoonmakers naar hun kamer gingen. En de reden is zo gek nog niet – en ook vrij voor de hand liggend.

Hierom negeert het cruiseschippersoneel na 24 uur een ‘niet storen’-bordje

John schreef: “De reden dat ik dit bericht deel, is omdat toen het werd geplaatst, begin vorige week, velen van jullie er hun gedachten aan toevoegden en zeiden dat dit inderdaad verkeerd was en dat het niet had mogen gebeuren. Ik heb sindsdien gesproken met de Housekeeping Manager, die uitlegde wat er was gebeurd. De gasten hadden ruim 24 uur lang hun bordje hangen. Het is bedrijfsbeleid dat we de veiligheid en het welzijn van de gasten controleren en dat is hier ook gebeurd. De stewardess van de staatskamer klopte zoals ze altijd doen voordat ze binnenkwamen en omdat er geen antwoord kwam, kwamen ze de kamer binnen, terwijl de vloersupervisor daar ook aanwezig was. Het bemanningslid deed gewoon haar werk. Ik hoop dat dit de andere kant van het verhaal verklaart.”
Veel mensen kunnen zich hier wel in vinden, zo blijkt uit de reacties. Een gebruiker reageert: “Ik ben blij dat er een beleid is om gasten te controleren, dit is goed.”. Een ander zegt: “Ik ben blij dat het beleid is als mij iets overkomt, terwijl ik op het schip ben. Ik ben blij dat ze op mij letten.” Een derde voegde eraan toe: “Ik zou zeker willen dat iemand naar me zou kijken als ik een langere tijd niet was gezien of een aanmelding had gehad.”