Als het over auto’s gaat dan weet de gemiddelde man altijd manieren te vinden om de wagen verbaal op te leuken. Zo is de motor altijd net iets beter, net iets krachtiger dan die van de buurman en is hij altijd in topconditie. Hoe zou het nu zijn als je aan die sterke verhalen ook kan toevoegen dat jouw auto zo mooi is omdat je van buitenaf de motor kan zien? Ben je stom toevallig in het bezit van een widebody Audi RS7 en is deze onderhanden genomen door Creative Bespoke, dan zou dat verhaal wel eens de realiteit kunnen zijn.
Een bijzondere Audi RS7
De vraag is echter waarom je een auto zou willen tunen en zodanig vorm wilt geven dat de motor zichtbaar is vanaf de buitenkant. Het antwoord op die vraag ligt in het verleden. In 1999 werd de inmiddels legendarische Ferrari 360 Modena geïntroduceerd. Dat model werd gepresenteerd als opvolger van de F355. Opvallend genoeg had de 360 Modena een bijzondere eigenschap. Je raadt het al: de motor was zichtbaar via de motorkap.
De Ferrari 360 Modena was in die tijd een unicum, maar nog geen jaar later werd het idee van de zichtbare motor ook doorgevoerd in de Ferrari 360 Spider. Dat bleek vanaf dat moment een echte trend te worden. Lamborghini paste het idee ook toe op de Gallardo en Huracán. Audi ging echter een stap verder met het opleuken en dacht dat het wel een aardig idee zou zijn om de Audi R8 standaard te voorzien van een transparante motorkap met naar wens ingebouwde verlichting.
Anno 2020
Fast forward naar 2020. In tegenstelling tot de voorgangers heeft de Audi RS7 géén middenmotor en dat gaat ook op voor deze widebody Audi RS7. Nu is Creative Bespoke niet vies van een leuk tuningproject, maar dit was toch iets heel anders. De RS7 die ze onder handen hebben genomen is het oude model, afkomstig uit de C7-generatie.
Prior Design
De heren hebben de Audi RS7 voorzien van Prior Design’s brede bodykit waardoor de wagen gruwelijk breed werd. Dat was uiteraard de bedoeling, maar of het de wagen echt ten goede is gekomen is voer voor een andere discussie. Voor dit exemplaar gaat de aandacht echter niet uit naar het volledige design, maar naar de motorkap. Die hebben ze namelijk voorzien van een stuk plexiglas waardoor je mooi naar binnen kunt kijken om de 4.0 Biturbo V8 te zien.
Ruim 50.000 euro aan kosten
Verlagingsveren van H&R zorgen ervoor dat de wagen een flink stuk dichter op de weg ligt. De gesmede 21″-velgen van Rennen maken de look helemaal compleet. Als laatste werden er nog zo’n 90 pk’tjes toegevoegd en heb je opeen 650 pk tot je beschikking. Da’s best lekker denken wij. Wat mogelijk minder ‘lekker’ is, is het prijskaartje. Het beestje gaat in deze tuning je zo’n 50.000 euro kosten. Dat wil zeggen, exclusief de Audi RS7. Die moet je zelf aanleveren en kost circa 57.500 euro op Marktplaats.