Viral gaan met appeltaartkaas
Eén TikTok-video was genoeg om meer dan 600.000 mensen te bereiken en daarmee was de hype rondom appeltaartkaas geboren. Deze bijzondere kaassoort trok de aandacht van TikTokker Kelly Camfferman, die het toevallig tegenkwam in een Jumbo supermarkt. Haar enthousiaste reactie? “Je gaat het niet geloven, maar het smaakt echt naar appeltaart en het is zó lekker”. En zoals dat gaat op sociale media, haar video ging viraal en al snel werd er massaal gezocht naar dit wonderlijke kaasje.
De grote vraag naar appeltaartkaas
Niet lang na Kelly’s ontdekking werd duidelijk dat ze niet de enige was die onder de indruk was van appeltaartkaas. De reacties onder haar video waren unaniem positief: iedereen wilde deze nieuwigheid proeven! Dit enthousiasme vertaalde zich snel naar een stormloop op de Jumbo Foodmarkt in Amsterdam waar appeltaartkaas voor het eerst werd verkocht. Linda Roovers, woordvoerder van Jumbo-supermarkten, bevestigt tegenover De Telegraaf: “Na die viral video ging het hard en raakte de kaas snel uitverkocht”. Maar geen nood voor wie achter het net viste – Jumbo werkt hard om deze bijzondere kaas weer beschikbaar te maken voor Pasen.
Een belofte voor paasdagen
Het mag duidelijk zijn dat appeltaartkaas niet zomaar een eendagsvlieg is in de wereld van culinaire trends. Zowel online als offline heeft dit product bewezen dat Nederland klaar is voor nieuwe smaaksensaties. Het goede nieuws? Als alles volgens plan verloopt, ligt deze heerlijke combinatie van zoete appeltaartsmaak vermengd met romige kaastextuur binnenkort weer in de schappen – net op tijd voor een feestelijke paasmaaltijd.
Dus of je nu een fervent foodie bent of gewoon houdt van iets nieuws proberen; hou je ogen open voor appeltaartkaas! Wie weet wordt dit jouw nieuwe favoriete snack waar je familie en vrienden mee kunt verrassen tijdens de paasdagen. En zeg nou zelf, wie wil er nu niet genieten van het beste uit twee werelden gecombineerd in één hap?