Met een sinister uiterlijk en verhoogde duurzaamheid is de 2018 KTM X-Bow GT4 een must-race voor het komende jaar. Sinds 2015 concurreert de KTM X-Bow GT4 in verschillende series en maakt zich met een fraaie update op voor het komende raceseizoen in 2018. KTM en Reiter Engineering hebben opnieuw hun krachten gebundeld voor wat de twee bedrijven beschrijven als zijnde een “ingrijpende vernieuwing”.
Duurzaamheid
Voor het veeleisende VLN-endurance kampioenschap hebben ze een nog betere prijs-kwaliteitverhouding gevonden. Terwijl de bestaande 60+ auto’s, die wereldwijd concurreren, versnellingsbakken hebben die ongeveer 5.000 kilometer afleggen, zal de nieuwe Holinger-transmissie voor de 2018MY het aantal kilometers verdubbelen tot 10.0000 km.
Niet alleen dat, maar de ingenieurs hebben ook een aantal chassiscomponenten, draagarmen en de hubs voor centrale vergrendelingen bijgewerkt, die nu beschikbaar zijn voor 20.000 km. KTM en Reiter Engineering hebben de wiskunde gedaan en schatten dat, met de tweaks op zijn plaats, de X-Bow GT4 operationele kosten heeft van € 3,90 per kilometer.
Madness
Ter herinnering, de track-only machine weegt slechts 999 kilogram en wordt aangedreven door Audi-afgeleide 2.0 TFSI-benzinemotor met een vermogen van 360 pk, 700 Newton meter aan koppel bij 7.200 tpm, afhankelijk van de specificaties.
De 2018 KTM X-Bow GT4 is al beschikbaar op bestelling en heeft een startprijs van voor € 152.360,- en het is de bedoeling om 15 auto’s te maken in het voorjaar van 2018. De auto’s die in februari van de band zullen komen zijn pre-sold.