Uncategorized

Interpolis komt met keiharde reclame over smartphone gebruik in de auto!


89% van de automobilisten zit wel eens op zijn telefoon tijdens het autorijden. Schadeverzekeraar Interpolis toont in een nieuwe emotionele reclame video, de gevaren van smartphone gebruik in het verkeer. De reclame is een mini-documentaire en hierin spreekt een veroorzaker van een dodelijk ongeval meerdere weggebruikers toe.

Parcours

‘Dit kan jou ook gebeuren’ is de boodschap die de verzekeraar wil overbrengen, aan mensen die wel eens met hun telefoon achter het stuur zitten te klooien. Interpolis liet meerdere automobilisten een testparcours rijden terwijl zij bezig waren op hun telefoon. De bestuurders gaven aan wel is een bericht te versturen, selfie te maken of mail te checken onder het rijden. Wanneer zij het parcours testen, volgen er snel slippartijen en botsingen.

Heftig verhaal

Na de test drukt Koen de deelnemers met de neus op de feiten. Hij vertelt hen namelijk over die ene vrijdagmiddag waarop hij in zijn auto met zijn carkit aan het klooien is. Toen hij weer vooruit keek, zag hij dat het verkeer stilstond. En dat hij met 90km/u achterop een andere auto is geknald. Toen hij uitstapte zag hij een vrouw achter het stuur zitten die niet meer bij bewustzijn was.
“Met twee kindjes op de achterbank leek het oké te zijn. Ik was gefocust op hun moeder die er slecht aan toe leek.”
Even later kwamen de hulpdiensten waaronder een traumahelikopter ter plekke. Vervolgens hoorde hij dat het met de moeder goed zou komen, maar dat het kindje, slechts 10% overlevingskans had. Toen hij later thuis was, kwam rond 23.00 uur de politie aan de deur dat het jongetje het niet had overleefd.
Interpolis wilt met deze app automobilisten bewust maken van de gevaren van smartphone gebruik in het verkeer. Bekijk de reclame hieronder:
Watch on YouTube
Bron: Omroep Brabant